Sunday, April 4, 2010

masa depan?


salam..heyya.lama rasanya tak menjenguk kau kan blog.tu la aku.hangat hangat taik ayam je lebih.tp nak wat cane.takde kesempatan.busy woman.mana nak basuh kain lagi,jemur,lipat.mana nak tanak nasi lg,nak jaga afif lg..ecehh kunun..
bila aku ckp psl benda ni kat ibu en,dia ckp "dulu ibu lg teruk gi menoreh getah lg tau baye baye kau ni..". aku wat muka toye je.ngeee~.tp dlm hati tetap faham.pengorbanan seorang ibu,siapa mampu nak balas..psttt..i love you,ibu..

berbalik kpd topik asal aku singgah ni.masa depan?ye..masa depan..apa yg aku nak utk future aku..apa yg aku kena buat utk dptkan..tak lain dan tak bukan..USAHA dan USAHA dan USAHA dan USAHA dan USAHA!aduyai aku nii..cemano nihh..hurmm apa aku idamkan selama ni..ye aku dah ada jawapan..sampai ada yg kata aku sgt obses dgn perkara ni..hehehe..nak wek cemano laiee..dah den mmg suko kek bondo nih haa..

yuppp..tak lain dan tak bukan..tak dpt dinafikan lg..aku nak jd kapten..aku nak masuk upnm tu..aku nak grad sbg seorg leftenan.mcm leftenan adnan tuh.hahh merapu kau.ngee~.taklah.serious ni beb..aku mmg sgt berminat dgn army ni.entah kenapa.memula takdela nak minat sgt.minat gitu yo..tp tu la lps dah ditanam minat oleh family n tgk cth cth mereka yg dah berjaya melalui upnm tu...mau tak minat aku dgn army nih.sakan punye wa ckp lu..haihh..tambah lak lps tgk akak kapten wangsa murnituh dah berjaya cam tu..fuhh..terebang cita cita aku nak jadi pensyarah masa aku sekolah rendah dulu..punye kuat pengaruh dia tu kan.

tau tak apa yg aku cam suka sgt tgk kat army nih..
first of all mesti lah uniform dia..aku pulak mmg jenis tak pandai bergaya.nnt senang nak gi keje.takyah fikir ari ni pakai baju sama ke apa ke.dan aku sangat lah sukakan dan mementingkan kekemasan dan penampilan diri.tak lawa takpe,asal kemas.nampak smart je kan.so first impression org pd kita tu kan penting.so that's y aku suka uniform nih.aku tak suka kalau aku nampak selekeh n tak kemas.mmg TAK SUKA!

secondly,aku suka elaun n gaji dia.fuhh..masyukk kut.tp setimpal lah kan.keje penat.latihan dia lg.seterusnya,aku suka benda lasak even permulaannya mungkin menakutkan.tak cuba taktau kan.selanjutnya,aku akan menjadi lebih berani drpd biasa.mungkin bakal tampil dgn lebih berkeyakinan.mana tau kan.kihkihkih. :P . berikutnya,aku suka aktiviti.aku tak suka duduk diam ngadap komputer.otak tak berkembang.kawad tgh panas terik?yes for sure akan dilalui dan aku akan mengadu kulitku gelap,hitam,kusam dan sebagainya.ditengking sah sah akan kena.didenda,ditampar,disepak,diterajang mungkin.tp itu yg mahalnya.jgn buat hal la.mmg kaw kaw kena nnt.boleh ke aku lalui?semangat kena kuat ni.insyaAllah.Allah kan ada.aku kena kuat.ye aku mesti kuat!!!

kemudiannya,yg paling penting sekali.peluang pekerjaan dah sah sah mmg ada.confirm grad terus dpt kerja.tak perlu menggagau mintak kerja sana sini.dan yg terakhir penting..jeng jeng jeng..AKU BAKAL KURUSSSSSSS!!!!hahahaha.poyo je aku.kut la ramai lak tak kenal aku ni nnt en.dah la hitam arang.slim lak tu.hahaha.bab bab berangan ni campak lah kat aku.laju je kann.hehehe~ :P

gaya aku ckp ni mcm confirm je dpt aww..poyo jerh..aku bkn apa.just nak luahkan apa yg aku rasa je.kalau tak dpt mmg sah aku akan frust ah kann.tp bila aku dah bersemangat ni ada je benda yg mematahkan semangat aku aw..flat foot lahh..latihan teruk lahh..betul ke sanggup nak masuk army ni ke lahh..kau tak takut ke lahh..tindakan kau ni betul ke lahh..ape lahh..blahh blahh blahhh..hasihh bikin serabut je..tp tu semua dugaan.aku tau,selagi aku belum dapat.aku mesti cuba.sekarang ni doa je mintak mintak dpt temuduga tu.ya Allah perkenankanlah hajat hambaMu ini..aminnn..

kalau tak dpt lak cane?ni yg aku tgh fikir ni.cane aku nk lalui ni.rezeki ni aku taktau.bukan aku yg rancang.bukan aku yg tentukan.kalau tk dpt tu aku kena redha utk melepaskan impian aku tu..mungkin ini bukan yg terbaik utk aku..Allah lebih mengetahui..tabahkan lah hati aku ni nak lalui semua ni..perjalanan hidup yg sebenar dah bermula.aku yg akan create diri aku ni jd mcm mana nnt..insyaAllah aku boleh.


aku nak berjaya dan aku mesti berjaya serta aku kena berjaya juga aku perlu berjaya demi Islam aku,ibu abah aku,keluarga aku juga bangsa aku..ye aku akan cuba penuhi tuntutan ni semua selagi kudrat aku termampu..penuh keazaman aku berniat dan semoga aku akan berjaya memburu kejayaan itu berbekalkan semangat juang yg tinggi serta tekad yg membara!namun sekiranya aku tidak berjaya,aku percaya segalanya kerana DIA YG ESA..
monday,3 am

No comments:

Post a Comment