Tuesday, April 20, 2010

matrik ke diploma?



sementelah aku tak dpt mengejar cita cita aku kat upnm tu kan,maka aku sehari selepasnya aku ditawarkan ke kolej matrikulasi penang.kat seberang perai.namun sehingga kini aku masih tidak menjawab sama ada aku menerima atau tidak tawaran tersebut.aku sendiri berbelah bagi skrg ni.ramai yg menyokong aku ke matrik espc cikgu cikgu.tp ramai juga yg menyokong aku ke diploma.kata mereka lebih terjamin masuk u.aku sendiri pun kusut dan buntu.mana satu aku nak pilih ni.salah pilih kang wat naya je.

kenapa matrik?
kata mereka:
struggle setahun je.
cepat habis.dapat keje cepat.
sambung degree cepat.
semua yg berkaitan dgn cepat lah kan.


kenapa diploma?
kata mereka:
dah terjamin masuk u even study habis lambat.
6-7 tahun tu takdelah lama.
dapat grad dua kali.

wehhhh...pening lahhh.which one is better?memasing ada baik buruk nih..hurmm...masih dlm istikharah.kecenderungan mcm lebih ke matrik.tp takut la pulak kalau tak dpt tempat masuk u atau dpt masuk tp dia tukar course..ya Allah..

ada sesiapa nak bagi pandangan,pendapat dan cadangan?meh meh tolong saya yg mati kutu ni.dialu alu kan.huhu

kebuntuan,
~cactus~
wed,11 am

2 comments:

  1. saya rasa..um..saya rasa..
    alamak..i oso dont know apa yg i rasa.hehe=p

    may Allah helps u dear..

    ReplyDelete