Sunday, March 14, 2010

~ reaksi mereka ~

heyya..
sory lama tak jenguk..along baru bayar bil semalam..huhu
seperti yg semua org tau khamis hari tu semua budak spm 2009 dapat result dan tidak terkecuali aku yg sengal mengal nih.nasib baik comel siket kan.takdelah nampak cam sengal sangat.hahaha. *perasan lebih~ :D

dibawah ini adalah diantara reaksi mereka mereka yg mengetahui keputusan spm aku yg sangat lah ntahapaapantah tuh. :

org pertama yg aku call,ibu.

ibu: (belum sempat aku mukadimah.terus serang aku tanya) cane?dapat berapa?
aku: (nanges nanges ni) dapat 6 je buu.. (dan menangis lagiii..)
ibu: oklah tuuu..tahniah laaa..
aku: hmmm...k lah buu..majlis tak habis lagi ni..
ibu: ok..


seterusnya abah call mgunakan no ofisnye.elehh,takut org tak angkat lah tu.hehe.
abah :cane?
aku: (nanges dan sedu sedan)6 je bahh..
abah: hmmmhhhh..baru ingat nak bagi laptop..hahaha(ada ke abah boleh buat lawak
antara benua time tu..terus aku berenti nak nages..nak tergelak jugak..)
aku: ishhhh..abah ni...(dengan rasa sedihnya..laptop tuhh..abah ni laa..)
abah: ok lah tuu..tahniah laa..
aku: hmm..ok.
..

seterusnya along call.
along:cane?
aku:6 je..
along:lagi apa?
aku:3b 1c..
along:apa yg c?
aku:(ni yg malas nak jawab ni..)add math..
along:ok lah tuuu..tahniah laa..
aku:hmm..k...(sedih wooo..)


selanjutnya angah pulak call.
angah:dah dapat tau ke?(angah je yg lain mukadimah dia)
aku:dahh..6 je..
angah:lagi?
aku:(ni lagi sorang..)3b 1c..(sebelum dia tanya terus aku cakap..) add math c..
angah:takpelah,oklah tuu..tahniah eh..nnt balik buat sujud syukur..apply mana-mana yg patut..
aku:okehh..thanks..


kat rumah,abang pulak pd mlm tersebut.
aku:abang!
abang:apa?
aku:nak hadiah!bak sini.ari tu da cakap en.
abang:awak dpt berapa?
aku:6a..
abang:lagi?
aku:(ni pun lagi sorang..)3b 1c..
tau abang kata lepas tu??
abang:(muka selamba..)kau tiru ke apa?
dlm hati aku..ek enaaa abang aku sorang ni...kuang asam jawanya dia..muka suci camni kata aku tiru pulakk..
aku:eh cantik sket eh..org belajar laa..
abang:1a singget ke?
aku:ah takde..1a 10 higget..
abang:tengoklah..abang tak gaji lagi..
aku:ishhh..tipu je pandai..taik idung kelawar masin betull ohhh..
dan sehingga ke saat ni aku masih tidak menerima sebarang bentuk duit dari abang..KEDEKUT..tau la nak simpan buat kawen..kedekuttt!huh
!

yg si baby pulak aku taktau apa reaksi dia sbb dia tau dr kwn dia masa aku kat bawah..



maka dgn itu.kesimpulnnya disini aku boleh jamin semua orang hanya akan berani kata
"OK LAHH TUUU..." kpd result aku.takkan berani ckp lebihnya wa cakap luu..takkan berani bak cakap "WOW!FUOYOOO!TERORNYA!" kat aku..sbb tu lah aku tak ada jiwa sgt dgn keputusan aku..

papepun terima kasih kpd semua atas segalanya espc. ibu abah,adik beradik semua,kak y,mee,dede,triple a dan gam..
barakallahufik..thank u ALLLAH..

2 comments:

  1. ok la tue~

    bermaksud?
    boleh hidup lagi, masih ada harapan, masih boleh bergerak, boleh digilap lagi

    maka, bangun berlari dan terus lagi~ agar kau bisa bermimpi =)

    ReplyDelete
  2. terima kasih duhai mawar berduri!
    doakan saya terus bangun ye.
    :)

    ReplyDelete