Sunday, March 7, 2010

shopping ping pingg..

heyyaa..
bersua kita kembali dlm rancangan jalan jalan cari barang.
haha.barang lutut kau nyah..gi umah angah je la sengal.

~MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH~

apa ada kat tempat ni?best ke?seronok ke?bersejarah sgt ke?
jawapannn akuuu..BESTTTTTTTT GILERRRRR...
sbb?sbb kat melaka byk mall..gile punye rambang mata aku.
nasib baik lah aku ni tak keje lagi.kalau tak aku beli semua yg aku nak.
kebetulan lak masa aku gi tu ada J CARD *ni kalau kat sini mcm fenomena org kua gi alpha angle n aeon tu.habis murah la katakannn sampai keta pun parking ikut suka mak bapak dia je*
nak dijadikan cerita aku mmg tgh mencari kasut utk dipakai ke driving class.sbbnye aku takde kasut jln.before ni gi class pun pakai kasut sekolah last year.sekolah lagi..aduyaiii..nasib baik la warna hitam.kalau tak mau aku kena gelak.

so pd pg tu aku,ibu,abah,angah,abg ngah n muash pun gi la redah jj melaka ditauliahkan sebagai JAYA JUSCO TERBESAR DI ASIA TENGGARA.tp siyes mmg sgt besar.kitorg pun jln separuh je sbb tak larat.masuk masuk je perhhhh wa cakap lu..bergantungan berdendangan dia punya diskaun tu.fuhh berabuk gilaa diskaun sampai 80%!gilaaa kentangggg..tp tu la bajet kalau aku ni anak tauke pennzoil ke anak tauke kedai ali maju ke takpe gak aku nak acia redah je amek semua then suro abah bayar.gila kau.putus fius apaaa..dan ats kesedaran itu lah aku hanya membeli sepasang kasut hawkeye.sehelai seluat dan baju.tgh sale dapat arr.ok lah tu drpd takde langsung kannn..

abah pulak baik hati bagi pegi bagi aku rm100 suro beli kasut sembonia yg aku nak tu.mmg lawaa gilehhh waa cakap luuu..warna putih.tp mahalnye~.aku da berkenan da.usha belakang tgk rege dia rm99.90.GILAAA KAUUU!terus aku letak balik budak2 promoter tu da dtg kat aku nak tanye size.watttt ilekkk sudaaa..tunjuk kat ibu,ibu kata "ibu dulu tak berani nak letak seratus kat tapak kaki.."...ouchhh buu..it's pain..huhu. :P
so tak jadi amek sembonia aku beli lah seluar.cukup rm100.baju ibu belanjaa.baik kan aku sakan ketuk ibu abah punye money.ha ha ha ha.bilaa lagiii kan..gajii duk umah.ekeke~ :D

teringat lak aku masa tgh berhenti rehat smlm kat R&R seremban.aku terjumpa 4 org mat motor.mat rempit lah kut aka samseng jalanan pakai rainbow colour kat atas kepala dorg.aku rasa cam sumpah mencapub gilaa kutt..ada ke,dah la dorang naik dua moto,then sorang pakai helmet warna oren limau masam.sorang warna kuning gulai basi.sorang warna hijau berlumpur.sorang lagi tau warna apa?pink mcm barbie doll takde rambut.sumpah aku rasa cammm...APAAAKAHHHHHHHH INIIIII????kalau ensem ke naik moto besa ke takpe gak.ini dah laa muka ala ala penyamun pasir.moto pun honda kapcai je.ada hati nak meraih publisiti murahan kat R&R tuu.ngok ngek betul.aku sakit hati takdela apa pun.just tak suka the way yg dorang pilih utk memfofularkan diri dorang tu.haissshhh..kalau aku jumpa lagi dgn berani aku akan cakap "bang,td masa lalu highway ada lori cat tumpah kat korang ke?helmet mcm bola bowling jee.."
ahahahha~ :P

so dah dapat kasut dah dapat baju dah dapat seluar,kau nak bagi ibu abah apa pulak khamis ni laa???huaaaa....kalau lah aku kantoi tak beraninya nak menghadap ibu abh dan dunia luarrr..aku tau sakitnya bila gagal..aku tau sakitnya bila result tak gempak..aku tau kecewanya bila ibu abah wat ilek je tgk result aku..dan aku tau betapa kecewanya malunya bila org luar tgk result tak gempakkk..ohhh mannn..
i'm scared to fail again n again n again..hopefully everything will be okay..
insyaAllah..aku yakin Allah sentiasa bersama aku..


*the conclusion is,AKU MEMANG SUKA SHOPPING PINGG PINGG..
NGEEEEEEE~ :DD

No comments:

Post a Comment