Friday, March 5, 2010

Kenapa C A C T U C A S ???




heyyaaa..
bersua kembali dgn aku blog..
fuhh penat gilaa aku perah otak nak edit ini blog..mcm apa je.24 jam pun tak cukup ni.
papepon setakat ni,ni je la yg mampu aku hias utk kau blog.nnt coming soon aku updated keyh. :)
ohh yee.balik kpd tujuan asal kenapa aku namakan blog ni 'THE CACTUCAS'~
sbb yg pertama:


1.setiap abjad dr perkataan CACTUCAS ni ada maksud tersendiri yg aku dah pun list down dan biar aku sorang je la yg tau apakah perkataan perkataannya.ngeee~
so setiap perkataan yg aku cipta melalui CACTUCAS ni melambangkan apa yg aku nak jadi
dalam perubahan diri aku pada masa akan datang..bermakana aku ni THE CACTUCAS WANNA BE lahh..hehe.insyaAllah,aku yakin dgn diriku dan aku yakin Allah sentiasa bersama hamba-hambanya yg mahu berhijrah kpd benda yg bebaik ni.moga tercapai impian aku~
aminnnn..
2.aku mula mula nak letak nama kau kan blog,apa tau?ngeee~
MAGNINTEL CACTUS..haha.kelakar kan?sbb apa taw,aku gabungkan perkataan magnificent n intelligent.cewahhh..dah kata wanna be kann..tp mcm tak sedap pulak so tak jdi lah.takpe nanti aku akan guna gak perkataan magnintel tu di lain lain masa keyh.kau jgn risau lahh blog..insyaAllah jodoh kita panjang. :D
3.kenapa cactus?sbb aku nak melambangkan diri aku mcm cactus.kalau org lain letak mawar berduri lah anggerik beracun lah melati meletop lah.
tp aku cactus berduri lag lebih kurang..kenapa bukan mawar?sbb mawar tu tak sesuai dgn aku.aku takdela ayu sgt cam bunga tu.so aku pilih la cactus.tetap ada duri dan lebih berkualiti drpd mawar.aku nak serapkan semua kualiti yg ada pd cactus tu dlm diri aku ni.mudah mudahan dipermudahkann..so kepada lelaki,insyaAllah aku takkan mudah lut lagi la dgn korang.aku da ada perisai berduri tau sekarang.jgn memain..
4.cane leh jadi cactucas?entah.main reka reka tetibe tercetus nya idea keluar melompat lompat dr kepala otak mlm td jadi lah cactucas.mcm sedap pulakk enn sbb banyak C.heee~.aku dah search dlm google cactucas tu ada kaitan dgn pape takdelahh mana tau nama benda benda tak elok ke kan.tp nasib baik ada nama tempat kat mana ntah.kat oversea la.lantok le.asal bukan kat malaysia.haha.maka wujudlah dlm kepala otak aku ni THE CACTUCAS dgn officialnya.so it's here! :)

dan kenapa pulak aku letak life's beginning n quote yg bawah tu?
nnt next post aku cerita la kalau aku ingat la kan.hehe.
papepon,credits to my sis cik baby tua kerana aku telah mencilok brg beliau sbg model cactucas aku.haha.kejam je kan.sory by.aku tgk cute sgt.aku PINJAM je.dah letak balik pun.TQ ehh **even skrg ni pun dia still tak tau lg sbb dia tak tau aku da buat blog ni n paling sengal aku tak bagi tau punn..haha.cincai je lah.halal kan.kata adik beradik.hehe.aku syg kau lah by.

ok lahh.aku nak siap siap ni.nak mandi solat siap siap.japgi nak gerak melaka.
nak tgk rumah baru angah dan budak kecik yg gedik tuh.esok gi jejalan kutt.
huhu.tak dpt gi rebutia..sob sob sob..
takpelah,ckp ibu kena dgr kan..
ok take care.semoga kami selamat pergi dan bali.
wassalam..

No comments:

Post a Comment